Frukost (äggröra)!

Äggröra är gott till frukost med ex. stekt bacon och till lunch med rökt kött som fårfiol.

Jag älskar stora hotellfrukostar, men vem gör inte det? Blev sugen på att göra min lilla egna hotell frukost så tog och gjorde äggröra till mig själv. Till åt jag en grahamsbulle och ny pressad apelsinjuice. Grymt gott och en toppen start på dagen!

1 portion, kan såklart dubbleras efter så många portioner du vill laga
Klar på: 8 min

Ingredienser:
3 ägg normalstora ägg eller 2 stora ägg
2 msk vatten, mjölk eller grädde
1 msk smör eller olivolja
salt och vitpeppar

Tillagning:
1. Vispa sönder äggen i en bunke.
2. Tillsätt vatten, mjölk eller grädde.
3. Salta och peppra
4. Värm en msk smör eller olivolja i en panna.
5. Tillsätt äggröran samt värm under omrörning tills äggen blir en grovkornig röra.
6. Servera äggröran direkt då den är krämig. Efter ett tag stelnar äggröran och blir lite tråkigare men det är rätt gott det också.

Kommentera inlägget här :